Vorige week lieten we je al een aardbeien smoothie zien, deze week is het tijd voor een gezonde en magere mango smoothie! Nieuwsgierig naar het recept? Lees dan verder.

Deze smoothie drink ik meestal als ontbijt, omdat hij lekker dik is (en daardoor vullend) en omdat het makkelijk weg te krijgen is ‘s ochtends vroeg. Je hebt 4 dingen nodig voor deze smoothie:

  • Een blender (of course)
  • Een pak diepvriesfruit, in dit geval mango
  • Een sapje naar keuze
  • (Magere) kwark

Het diepvriesfruit kun je bij zo’n beetje iedere supermarkt halen, zo heeft Albert Heijn het bijvoorbeeld van het huismerk en de Supercoop het van Markant. Deze doosjes zijn erg handig voor in de vriezer, zo hoef je niet continu vers fruit te halen. Ook maken ze je smoothie lekker koud.IMG_9678 2.JPGHet sap dat je nodig hebt is om te zorgen dat je blender het allemaal aan kan, bevroren fruit is natuurlijk keihard dus dat red je blender niet. Wat voor sap je erin doet, kun je natuurlijk zelf kiezen, ik vind jus vaak het lekkerst, omdat het een neutrale smaak heeft en je dan vooral de smaak van het bevroren fruit proeft.

De kwark is om je smoothie lekker dik te maken en er een echte maaltijd van te maken. Afhankelijk van je eigen voorkeuren kun je natuurlijk ook volle kwark of juist yoghurt gebruiken. IMG_9422

Ik doe het hele pak bevroren fruit erin, samen met de hele bak kwark en dan de jus totdat alles een beetje onderwater staat, zo weet je zeker dat de blender het redt. Met deze hoeveelheden heb je ongeveer een halve liter aan smoothie (2x onderstaande beker. Hierboven zie je hoe mijn blender eruit ziet zodra ik alles erin gegooid heb en nadat hij alles “geblend heeft”.

Welke smoothies vind jij lekker?

Author

Kim Tarroe - Amsterdam Based - Online Content Creator & Entrepreneur - FOCUSED ON Fashion | Beauty | Lifestyle | Travel

1 Comment

  1. Zelf hou ik het dan toch liever bij de aardbei smoothie. Sla dit respect wel gelijk op. Mijn moeder is echt gek op Mango. Kan ik haar nog eens verassen haha

Write A Comment